søndag 15. mai 2011

Irmelin del 1


Hei, jeg kaller meg Irmelin. I 7 år har jeg slitt med anoreksi/spiseforstyrrelser. Har vært i behandling i 6 år. På denne bloggen vil jeg legge frem tankene mine slik de er.

Med en spiseforstyrrelse er det flere ”aktører” inne i bildet (hodet). Det er meg (den ekte Irmelin), det er Per (anoreksien), det er kroppen min (rent fysisk) og alle på en gang som danner meg i dag.

Alle disse har sin egen vilje og mening. De river og sliter i meg hver dag, dag ut og dag inn. År etter år. I to år har jeg trosset og spist og kjempet mot anoreksien for min families skyld, slik at jeg skulle slippe innleggelse. Men i denne perioden har jeg bare blitt mer og mer deprimert. Og nå er det nok, jeg orker ikke mer. Jeg har ikke fått noe som helst igjen for å være ”flink”, men jeg har fått den ene smellen etter den andre i trynet. Nå er det nok, jeg gir opp for en stund i alle fall.

Her kan du følge min ferd på veien til å bli en lykkelig jente. For det skal jeg så absolutt klare, en dag. 

2 kommentarer: