mandag 30. mai 2011

Terapiløping

Selv om jeg løper for mye, spiser relativt sett for lite og stadig er overtrent, så er løping en fantastisk avkobling for meg.

Det er ingen tvil om at det er tvang og kaloriforbrenningstanker som også pusher meg til å løpe, men samtidig øker livskvaliteten min betraktelig under og etter en løpetur. Jeg får noen fantastiske naturopplevelser i all slags vær. Nå forleden var jeg ute å løp en kveld i mye vind. Det var fantastisk deilig å kjenne vinden rive og slite- se naturkreftene ta tak kg røske opp i gammelt søppel. Jeg følte meg fri, frisk, i ett med naturen og sprek.

Jeg kan faktisk takke anoreksien for denne løpegleden. For hadde ikke vært for den stålviljen jeg brukte til å piske meg ut på løpetur, ville jeg aldri oppdaget hvor fantastisk det kan være å løpe lange turer i kontakt med naturen og virkelig kjenne på livet.

Jeg kan virkelig anbefale å være mer ute i naturen. Det er forsket på at jord sender ut lykkestoffer i luften. Så da er det bare å skaffe seg et blomsterbed og luke i vei.

"Alt med måte" sies det, og det er sant, men det er ingen tvil om at løpingen gir mer mye mer lykke enn tvang og angst- og det er det verdt å ofre.

Og en dag skal tvangen og angsten for å ikke få løpt erstattes med lykke og kjærlighet til livet.

4 kommentarer:

  1. Det er utrolig fint at du har funnet noe som du trives så bra med og som gir deg glede! Skulle bare ønske at det ikke var tvang og forbrenningstanker som også pushet deg, og selvfølgelig at du spiste mer. Er redd for at du en dag plutselig skal treffe den berømte "veggen"..

    Likte siste setninga, og jeg er sikker på at du kommer til å klare det! Du er utrolig sterk vennen. Glad i deg<3

    SvarSlett
  2. takk, håper det jeg også.
    I like måte, du er fantastisk <3

    SvarSlett
  3. sv: Kul app! =)
    Neida,takk for det, men er ikke så sterk, bare viser de små sterke øyeblikkene på nettet og holder de digre svake på behandlernivå, så jeg får gjort noe med dem, og såå en dag blir jeg sterk=)
    Gode klemmer

    SvarSlett
  4. Jeg er glad du får koblet av med løping, Vamp. Har alltid drømt om det - å kunne løpe uten stygge tanker i hodet og klare å koble av. (Vet du har de ellers, så er glad du i det minste får en liten pause). Just don't overdo it. (Masekråke).

    Tenker på deg - masse! Stor klem

    SvarSlett